Browsing by Subject English language -- Study and teaching (Higher)

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

or enter first few letters:  
Showing results 1 to 20 of 22  next >
Issue DateTitleAuthor(s)
2005A Comparison of the effects of the concordance-based and the conventional teaching methods on engineering students' English Vocabulary learningPisamai Supatranont
1996The bases of designing an English course for Nursing StudentsLaura M. Brahmakasikara
2012The development of a form-focused web-based instruction to enhance the English grammatical and writing competence of Thai undergraduate sports science studentsThanawan Suthiwartnarueput
2009The development of an English writing course based on the genre-based approach for undergraduate Engineering students at King Mongkut's University of Technology North BangkokPiyatida Changpueng
2020Development of English instructional model to reduce learning anxiety and enhance productive skills of graduate students in Thai higher education institutesApirat Akaraphattanawong
2008A development of the instructional process based on strategies-based instruction, learning cycle model and interactional feedback to enhance paragraph writing ability of undergraduate English majorsRa-Shane Meesri
2009A development of webquest modules to enhance English reading and writing abilities and learning engagement of undergraduate engineering students at Rajamangala University of Technology Phra Nakhon, North Bangkok CampusPornpilai Termsinsawadi
2013Effects of a metacognitive strategy training on English oral Communication ability of undergraduate studentsAonrumpa Mali
2014EFFECTS OF COMMUNICATION STRATEGY INSTRUCTION ON ENGLISH SPEAKING ABILITY AND CONFIDENCE OF EFL UNDERGRADUATESKorapin Paranapiti
2014EFFECTS OF TASK-BASED INSTRUCTION AND NOTICING THE GAP ON ENGLISH SPEAKING ABILITY OF UNDERGRADUATE STUDENTSDuangkamon Klungthong
2017Effects of the genre-based writing instructional module in a blended learning environment on english writing ability and thinking skills of thai undergraduate studentsPatricia Visser
1982Interrelationships among language learning aptitude, attitude and achievement in learning English as a foreign language of Thammasat University freshmenManop Hotrakul
2017The impact of language assessment literacy training on EFL university lecturers’ language assessment literacy, efficacy and practice of student self-assessmentNattharmma Thong-iam
2017The use of a cooperative corpus consultation to promote the acquisition of adjective + preposition collocations among L1 Thai learners of EnglishSupaporn Kulsitthiboon
2008The use of the web-based C-test (WBCT) as an English placement test for Rajamangala University of Technology Tawan-Ok and an investigation of test-takers strategiesNaddhaporn Kammasorn
2544การพัฒนากระบวนการการเรียนการสอนเพื่อเสริมสร้างความสามารถ ในการเรียนรู้ด้วยตนเองของผู้เรียนในระดับมหาวิทยาลัยบุญศิริ อนันตเศรษฐ
2534การเปรียบเทียบกระบวนการเขียนภาษาอังกฤษตามการรับรู้ของนักศึกษา ที่มีผลสัมฤทธิ์ทางการเขียนสูงและต่ำในสถาบันอุดมศึกษา กรุงเทพมหานครสุพรรณี ลือเกียรติไพศาล
2515การเปรียบเทียบความสามารถในการเรียนวิชาภาษาอังกฤษ ของนิสิตครุศาสตร์ ชั้นปีที่ 4 ที่เรียนเป็นวิชาเอกและวิชาโทเปรมจิตต์ ศรีเมฆานนท์
2515ความสัมพันธ์ระหว่างความเข้าใจวัฒนธรรมของชนชาติที่พูดภาษาอังกฤษ และสัมฤทธิผลในการอ่านภาษาอังกฤษปรียา อุนรัตน์
2541ความสัมพันธ์ระหว่างพื้นความรู้เดิมเกี่ยวกับเนื้อหา และความสามารถในการฟังภาษาอังกฤษ ของนักศึกษาแผนกการท่องเที่ยว ระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพชั้นสูง ในสถาบันเทคโนโลยีราชมงคลกรรณิกา เครือทนุ