Skip navigation
Home
Browse
Communities
& Collections
Browse Items by:
Issue Date
Author
Title
Subject
Degree Disciplines
Help
For Staff Sign on:
My DSpace
Receive email
updates
Edit Profile
CUIR at Chulalongkorn University
Browsing by Subject English language -- Study and teaching (Higher)
Jump to:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
ก
ข
ฃ
ค
ฅ
ฆ
ง
จ
ฉ
ช
ซ
ฌ
ญ
ฎ
ฏ
ฐ
ฑ
ฒ
ณ
ด
ต
ถ
ท
ธ
น
บ
ป
ผ
ฝ
พ
ฟ
ภ
ม
ย
ร
ฤ
ล
ฦ
ว
ศ
ษ
ส
ห
ฬ
อ
ฮ
or enter first few letters:
Sort by:
title
issue date
submit date
In order:
Ascending
Descending
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Authors/Record:
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Showing results 1 to 20 of 22
next >
Issue Date
Title
Author(s)
2005
A Comparison of the effects of the concordance-based and the conventional teaching methods on engineering students' English Vocabulary learning
Pisamai Supatranont
1996
The bases of designing an English course for Nursing Students
Laura M. Brahmakasikara
2012
The development of a form-focused web-based instruction to enhance the English grammatical and writing competence of Thai undergraduate sports science students
Thanawan Suthiwartnarueput
2009
The development of an English writing course based on the genre-based approach for undergraduate Engineering students at King Mongkut's University of Technology North Bangkok
Piyatida Changpueng
2020
Development of English instructional model to reduce learning anxiety and enhance productive skills of graduate students in Thai higher education institutes
Apirat Akaraphattanawong
2008
A development of the instructional process based on strategies-based instruction, learning cycle model and interactional feedback to enhance paragraph writing ability of undergraduate English majors
Ra-Shane Meesri
2009
A development of webquest modules to enhance English reading and writing abilities and learning engagement of undergraduate engineering students at Rajamangala University of Technology Phra Nakhon, North Bangkok Campus
Pornpilai Termsinsawadi
2013
Effects of a metacognitive strategy training on English oral Communication ability of undergraduate students
Aonrumpa Mali
2014
EFFECTS OF COMMUNICATION STRATEGY INSTRUCTION ON ENGLISH SPEAKING ABILITY AND CONFIDENCE OF EFL UNDERGRADUATES
Korapin Paranapiti
2014
EFFECTS OF TASK-BASED INSTRUCTION AND NOTICING THE GAP ON ENGLISH SPEAKING ABILITY OF UNDERGRADUATE STUDENTS
Duangkamon Klungthong
2017
Effects of the genre-based writing instructional module in a blended learning environment on english writing ability and thinking skills of thai undergraduate students
Patricia Visser
1982
Interrelationships among language learning aptitude, attitude and achievement in learning English as a foreign language of Thammasat University freshmen
Manop Hotrakul
2017
The impact of language assessment literacy training on EFL university lecturers’ language assessment literacy, efficacy and practice of student self-assessment
Nattharmma Thong-iam
2017
The use of a cooperative corpus consultation to promote the acquisition of adjective + preposition collocations among L1 Thai learners of English
Supaporn Kulsitthiboon
2008
The use of the web-based C-test (WBCT) as an English placement test for Rajamangala University of Technology Tawan-Ok and an investigation of test-takers strategies
Naddhaporn Kammasorn
2544
การพัฒนากระบวนการการเรียนการสอนเพื่อเสริมสร้างความสามารถ ในการเรียนรู้ด้วยตนเองของผู้เรียนในระดับมหาวิทยาลัย
บุญศิริ อนันตเศรษฐ
2534
การเปรียบเทียบกระบวนการเขียนภาษาอังกฤษตามการรับรู้ของนักศึกษา ที่มีผลสัมฤทธิ์ทางการเขียนสูงและต่ำในสถาบันอุดมศึกษา กรุงเทพมหานคร
สุพรรณี ลือเกียรติไพศาล
2515
การเปรียบเทียบความสามารถในการเรียนวิชาภาษาอังกฤษ ของนิสิตครุศาสตร์ ชั้นปีที่ 4 ที่เรียนเป็นวิชาเอกและวิชาโท
เปรมจิตต์ ศรีเมฆานนท์
2515
ความสัมพันธ์ระหว่างความเข้าใจวัฒนธรรมของชนชาติที่พูดภาษาอังกฤษ และสัมฤทธิผลในการอ่านภาษาอังกฤษ
ปรียา อุนรัตน์
2541
ความสัมพันธ์ระหว่างพื้นความรู้เดิมเกี่ยวกับเนื้อหา และความสามารถในการฟังภาษาอังกฤษ ของนักศึกษาแผนกการท่องเที่ยว ระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพชั้นสูง ในสถาบันเทคโนโลยีราชมงคล
กรรณิกา เครือทนุ