Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/64736
Title: | Loyalty of Taylor Swift's fans and their uses of social media during crisis regarding music ownership controversy |
Other Titles: | ความภักดีและการใช้สื่อสังคมออนไลน์ของแฟนเพลงเทย์เลอร์ สวิฟต์ ช่วงวิกฤติข้อโต้แย้งลิขสิทธิ์เพลง |
Authors: | Nidawan Asavataweechok |
Advisors: | Teerada Chongkolrattanaporn |
Other author: | Chulalongkorn University. Faculty of Communication Arts |
Advisor's Email: | Teerada.C@Chula.ac.th |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Chulalongkorn University |
Abstract: | The objectives of this research were to study fans loyalty, fans’ perception on crisis management of Taylor Swift, and their uses of social media and to explore the relationship among these three variables. Two hundred and twenty-three respondents who are Taylor Swift’s fans, aged between 18 and 35 years old were asked to complete an online questionnaire survey. The results depicted that the respondents had a positive opinion about fans loyalty (M = 4.39). Moreover, the respondents had a positive perception on crisis management of Taylor Swift (M = 4.53) and use social media in a positive way (M = 4.28). In regard to the relationship among the variables, the research results demonstrated that the use of social media is positively related with fans loyalty (r = 0.795) and fans’ perception on crisis management of Taylor Swift (r = 0.557). |
Other Abstract: | การวิจัยในครั้งนี้มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาความภักดีและการใช้สื่อสังคมออนไลน์ของแฟนเพลงเทย์เลอร์ สวิฟต์ ช่วงวิกฤติข้อโต้แย้งลิขสิทธิ์เพลง รวมไปถึงการศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างทั้งสามตัวแปรดังกล่าว โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูลด้วยวิธีการวิจัยเชิงสำรวจแบบออนไลน์จากกลุ่มตัวอย่างที่เป็นแฟนเพลงเทย์เลอร์ สวิฟต์ ซึ่งมีอายุระหว่าง 18-35 ปี จำนวน 223 คน จากผลการศึกษาแสดงให้เห็นว่า กลุ่มตัวอย่างมีความภักดีในเชิงบวกต่อเทย์เลอร์ สวิฟต์ (M = 4.39) นอกจากนี้ผู้ตอบแบบสอบถามยังมีการรับรู้เชิงบวกต่อการจัดการภาวะวิกฤติของเทย์เลอร์ สวิฟต์ (M = 4.53) และมีการใช้สื่อสังคมออนไลน์ในเชิงบวก (M = 4.28). ในส่วนของความสัมพันธ์ระหว่างตัวแปรทั้งสามดังกล่าว จากผลวิจัยแสดงให้เห็นว่า การใช้สื่อสังคมออนไลน์มีความสัมพันธ์เชิงบวกกับความภักดีของแฟนเพลงเทย์เลอร์ สวิฟต์ (r = 0.795) และยังมีความสัมพันธ์เชิงบวกกับการรับรู้ต่อการจัดการภาวะวิกฤติของเทย์เลอร์ สวิฟต์ (r = 0.557) อีกด้วย |
Description: | Thesis (M.A. (Communication Arts))--Chulalongkorn University, 2019 |
Degree Name: | Master of Arts (Communication Arts) |
Degree Level: | Master's Degree |
Degree Discipline: | Strategic Communication Management |
URI: | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/64736 |
URI: | http://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2019.514 |
metadata.dc.identifier.DOI: | 10.58837/CHULA.THE.2019.514 |
Type: | Thesis |
Appears in Collections: | Comm - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
6185003728.pdf | 1.13 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.