Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/75002
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | สมหวัง พิธิยานุวัฒน์ | - |
dc.contributor.advisor | ทวีวัฒน์ ปิตยานนท์ | - |
dc.contributor.advisor | ชูศักดิ์ ขัมภลิขิต | - |
dc.contributor.author | บุญมี พันธุ์ไทย | - |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | - |
dc.date.accessioned | 2021-08-23T14:43:26Z | - |
dc.date.available | 2021-08-23T14:43:26Z | - |
dc.date.issued | 2531 | - |
dc.identifier.isbn | 9745696676 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/75002 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ด.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2531 | en_US |
dc.description.abstract | การวิจัยเรื่องนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาผลของการรับรู้ผลกระทบของการสอบและแบบแผน การตอบที่มีต่อความคลาดเคลื่อนมาตรฐานของการวัดของแบบสอบวัดผลสัมฤทธิ์วิชาคณิตศาสตร์ ชั้น มัธยมศึกษาปีที่ 4 เมื่อตรวจให้คะแนน 3 วิธี ผลการวิจัยพบว่า การรับรู้ผลกระทบของการสอบมีผลต่อความคลาดเคลื่อนมาตรฐานของ การวัด กล่าวคือความคลาดเคลื่อนมาตรฐานของการวัดของคะแนนแบบสอบวัดผลสัมฤทธิ์วิชาคณิตศาสตร์ ที่คำนวณจากนักเรียนที่รับรู้ผลกระทบของการสอบเพื่อใช้เป็นส่วนหนึ่งของการตัดสินผลการเรียนมีค่าน้อย กว่าที่คำนวณจากนักเรียนที่รับรู้ผลกระทบของการสอบเพื่อทำวิจัยส่วนแบบแผนการตอบไม่มีผลต่อความ คลาดเคลื่อนมาตรฐานของการวัด เมื่อตรวจให้คะแนนทั้ง 3 วิธี | - |
dc.description.abstractalternative | The purpore of this research was to study the perception of test taking impact and item response pattern on standard error of measurement of the Mathematics Achievement test in mathayom Sukse Four using three scoring procedures. The findings are as follows: A perception of test taking impact effects a standard error of measurement. That is, a standard error of the Mathematics Achievement test scores, calculated from the students who have perceieved the effect of testing as a part of grading in the final examination in each semester, has less value than a standard error of measurement of the Mathematics Achievement test scores, calculated from the students who have perceived the effect of testing for research. But there is no any effect of response patterns on a standard error of measurement as using three scoring procedures. | - |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.subject | การให้คะแนน (นักเรียนและนักศึกษา) | en_US |
dc.subject | การวิเคราะห์ความคลาดเคลื่อน (คณิตศาสตร์) | en_US |
dc.subject | คณิตศาสตร์ -- ข้อสอบ | en_US |
dc.subject | ข้อสอบ | en_US |
dc.subject | Grading and marking (Students) | en_US |
dc.subject | Error analysis (Mathematics) | en_US |
dc.title | ผลของการรับรู้ผลกระทบของการสอบและแบบแผนการตอบ ที่มีต่อความคลาดเคลื่อนมาตรฐานของการวัด ของแบบสอบวัดผลสัมฤทธิ์วิชาคณิตศาสตร์ ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 เมื่อตรวจให้คะแนน 3 วิธี | en_US |
dc.title.alternative | Effect of perception of test taking impact and item response pattern on standard error of measurement of the mathematicsachievement test in mathayom suksa four using three scoring procedures | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | ครุศาสตรดุษฎีบัณฑิต | en_US |
dc.degree.level | ปริญญาเอก | en_US |
dc.degree.discipline | การวัดและประเมินผลการศึกษา | en_US |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.email.advisor | Somwung.P@chula.ac.th | - |
dc.email.advisor | Taweewat.p@chula.ac.th | - |
dc.email.advisor | yongyuthcu@gmail.com | - |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bunmee_pu_front_p.pdf | 1.19 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Bunmee_pu_ch1_p.pdf | 1.22 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Bunmee_pu_ch2_p.pdf | 3.01 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Bunmee_pu_ch3_p.pdf | 1.55 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Bunmee_pu_ch4_p.pdf | 1.47 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Bunmee_pu_ch5_p.pdf | 976.56 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Bunmee_pu_back_p.pdf | 5.6 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.