Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/83996
Title: นวัตกรรมการสร้างสรรค์ตราสินค้าเครื่องแต่งกายงานเลี้ยงสังสรรค์ สำหรับกลุ่มคอนเชียสไลท์จากการนำกลับมาใช้ใหม่เพื่อเพิ่มมูลค่าภายใต้แนวคิดโมดูล่าร์
Other Titles: The branding innovation of partywear for consciuoslites from value added recycle by using modular concept
Authors: ภรภัทร จำเริญพฤกษ์
Advisors: ศิวรี อรัญนารถ
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะศิลปกรรมศาสตร์
Issue Date: 2566
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: นวัตกรรมการสร้างสรรค์ตราสินค้าเครื่องแต่งกายงานเลี้ยงสังสรรค์สำหรับกลุ่มคอนเชียสไลท์จากการนำกลับมาใช้ใหม่เพื่อเพิ่มมูลค่าภายใต้แนวคิดโมดูล่าร์ในเขตจังหวัดกรุงเทพมหานคร เป็นการวิจัยเพื่อหาแนวทางการออกแบบสินค้าสำหรับกลุ่มเป้าหมายใหม่ที่กำลังเป็นกระแสในปัจจุบันจนถึงอนาคต โดยมีวัตถุประสงค์เพื่ออธิบายถึงแนวทางการออกแบบตามแนวความคิดในเขตจังหวัดกรุงเทพมหานครและนวัตกรรมการการนำกลับมาใช้ใหม่เพื่อเพิ่มมูลค่าภายใต้แนวคิดโมดูล่าร์โดยใช้กระบวนการวิจัยเชิงคุณภาพและเชิงปริมาณควบคู่กับกระบวนการออกแบบสร้างสรรค์ เริ่มตั้งแต่การศึกษากลุ่มเป้าหมาย กลุ่มคอนเชียสไลท์ ถึงพฤติกรรมการบริโภคสินค้า ช่วงอายุความสนใจการตลาดและรายได้เพื่อสร้างความเข้าใจในกลุ่มเป้าหมายและช่องว่างทางการตลาดทั้งต่างประเทศและในประเทศ ผู้วิจัยมีเครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยได้แก่ แบบสอบถามกลุ่มผู้บริโภค ที่ผู้วิจัยสร้างและพัฒนาขึ้น และกลุ่มเป้าหมาย ผลจากการวิจัยพบว่า การสร้างสรรค์เสื้อผ้าเป็นอัตลักษณ์ตราสินค้าเพื่อตอบสนองความต้องการทางแฟชั่นของกลุ่มผู้บริโภคโอกาสการใช้สอยในรูปแบบสังสรรค์กึ่งทำงานและพฤติกรรมการบริโภคสินค้าของกลุ่มเป้าหมายสามารถประยุกต์ใช้เพื่อตอบสนองกับความต้องการของกลุ่มผู้บริโภคช่องว่างทางการตลาด สู่การสร้างสรรค์ตราสินค้าแฟชั่นได้ในอนาคต
Other Abstract: Innovative brand creation, party wear for the conscious light group from reuse to add value under a modular concept in Bangkok. It is a research to find ways to design products for new target groups that are trending nowadays until the future. The purpose of this study is to describe conceptual design approaches in Bangkok and value-added innovations under modular concepts using qualitative and quantitative research processes coupled with creative design processes. Starting from the study of the target group. Conscious Light Group to consumer behavior Age range, market interest and income to create understanding of target groups and market gaps both internationally and domestically. The researcher has tools used in research, namely Consumer questionnaire that the researcher created and developed and target group The results of the research found that The creation of clothing as a brand identity to meet the fashion needs of the consumer group, the opportunity to use it in a social, semi-work style and the consumer behavior of the target group can be applied to meet the needs of the consumer group. marketing vacancy to the creation of a fashion brand in the future.
Description: วิทยานิพนธ์ (ศป.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2566
Degree Name: ศิลปกรรมศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: นฤมิตศิลป์
URI: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/83996
Type: Thesis
Appears in Collections:FACULTY OF FINE AND APPLIED ARTS - THESIS

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6480029735.pdf6.36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.