Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/76423
Title: ปัจจัยที่ส่งผลต่อการมีส่วนร่วมกิจกรรมของนิสิตระดับปริญญาตรีคณะรัฐศาสตร์ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Other Titles: Factors affecting undergraduate student participation in faculty activity: a case study of faculty of Political Science, Chulalongkorn University
Authors: กิตติธัช ทองจีน
Advisors: สุธรรมา นิติเกษตรสุนทร
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะรัฐศาสตร์
Issue Date: 2563
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ มุ่งศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อการมีส่วนร่วมตามประเภทกิจกรรมนิสิตระดับปริญญาตรีคณะรัฐศาสตร์ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย เพื่อเป็นข้อมูลพื้นฐานที่สามารถนำไปเป็นแนวทางในการพัฒนา ส่งเสริม ปรับปรุงการจัดกิจกรรมนิสิตให้เกิดประโยชน์สูงสุดแก่มวลนิสิตคณะรัฐศาสตร์ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยอย่างแท้จริง  จากการวิจัยพบว่า กลุ่มตัวอย่างที่ศึกษาส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง ศึกษาอยู่ชั้นปี 3 ภาควิชาความสัมพันธ์ระหว่างประเทศ มีการเข้าร่วมกิจกรรมระหว่าง 1-3 ครั้งต่อภาคการศึกษา มีเกรดเฉลี่ยระหว่าง 3.01-3.50 และเป็นผู้มีรายได้เพียงพอต่อสิ่งที่มีราคาแพงบางครั้ง ปัจจัยด้านแรงจูงใจที่ส่งผลต่อการมีส่วนร่วมกิจกรรมนิสิต ด้านการมีส่วนร่วมในสังคม ด้านการยอมรับจากสังคม ด้านความรับผิดชอบ และด้านมิตรภาพจากเพื่อนนิสิต พบว่า อยู่ในระดับปานกลาง ส่วนปัจจัยด้านสื่อประชาสัมพันธ์ที่ส่งผลต่อการมีส่วนร่วมกิจกรรมนิสิต พบว่า สื่อประเภทสื่อบุคคลอยู่ในระดับปานกลาง และสื่อที่ไม่ใช่บุคคล อยู่ในระดับปานกลางเช่นกัน
Other Abstract: The research had objective to study the Influential factors on Faculty of Political science Chulalongkorn University undergraduate students' activity participations. The data were used as the approach to develop, promote, and improve activities for the benefits of all the students. From the analysis, it was found that the majority of the sample group consisted of female undergraduate students studying on junior in International Relations major. Their had an activity participation between 1-3 times per semester. Have a GPA between 3.01-3.50 and sometimes can earn enough for something that is expensive. Involvement aspect, social recognition aspect, responsibility aspect, and the relationship with fellow students were factors that had an effect on the incentive for participation in the activities and all these factors were at the moderate level. To advertising media, it was found that personal media had an effect on students’ participation in the activities at the moderate level. However, impersonal advertising media had an effect on students’ participation in the activities at the moderate level too.
Description: สารนิพนธ์ (รป.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2563
Degree Name: รัฐประศาสนศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: รัฐประศาสนศาสตร์
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/76423
URI: http://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2020.432
metadata.dc.identifier.DOI: 10.58837/CHULA.IS.2020.432
Type: Independent Study
Appears in Collections:Pol - Independent Studies

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6280012924.pdf4.03 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.